Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2014 22:19 - Холандският доклад доказа как е свален малайзийският самолет
Автор: favn56 Категория: Новини   
Прочетен: 6591 Коментари: 28 Гласове:
28


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Холандският доклад доказа как е свален малайзийският самолет

Марк Солонин е руски авиационен инженер-конструктор и историк на Втората световна война, автор на множество публикации и книги по темата. На български език е преведена книгата му "22 юни 1941 година. Анатомия на катастрофата", изд. Прозорец, 2013 г.

Какви изводи за причината за гибелта на Боинг777 на полет МН17 могат да се направят след публикуването на предварителния доклад на холандските експерти?

На 20 юли, три дни след трагедията (и седем седмици преди публикуването на посочения от вас доклад) написах статия, която започваше така: “Политическите решения ще бъдат вземани на базата на тази информация, която е вече известна към настоящия момент. Нищо принципно ново, качествено променящо картината на събитията няма да бъде открито. Не се страхувайте и не се надявайте. Изследването на “черните кутии” нищо принципно ново няма да прибави: самолетът си е летял, всичко е било наред, а в следващия момент вече го е нямало.”

За съжаление, почти във всичко се оказах прав. Уговорката "почти" е заради това, че представеният от Холандия доклад на международната (подчертавам дебело тази дума) група експерти съдържа най-малко три нови факта.

Първо, екипажът на боинга е загинал мигновено, без да успее нещо да каже, да извика или поне да натисне бутона на аварийната сигнализация; последното радиосъобщение от екипажа, получено само 4 секунди преди катастрофата, е банално спокойно.

 

Второ, установено е точното време на гибелта на самолета (13:20:03 по Гринуич, т.е. 17:20:03 московско време).  

Трето, окончателно е установено, че ударът на “многочислените обекти, притежаващи висока енергия” е попаднал в предната част на фюзелажа на самолета. Ударът е бил толкова мощен, че самолетът се е разпаднал във въздуха ("this damage resulted in a loss of structural integrity of the aircraft, leading to an in-flight break up"), но това стана ясно още в първите часове след катастрофата, когато обломките бяха намерени на земята, разпръснати на 5-10 км, при това частите от носовата част са паднали по-рано, отколкото тези от централната и опашната част на фюзелажа.

Какво техническо устройство би могло да стане източник на мощен поток “обекти, притежаващи висока енергия”, които са разрушили огромния 300-тонен самолет?

Ще напомня, че боингът е летял от запад на изток, в посока руско-украинската граница, до която са му оставали около 50 км. В носовата част на самолета би могла да е попаднала зенитна ракета със среден обсег (например от комплекса “Бук”), изстреляна от територия, контролирана от сепаратистите; зенитна ракета с голям обсег, изстреляна от територията на Русия; тежка ракета “въздух-въздух” с голям обсег, изстреляна от руски изтребител-прехващач (например МиГ-31). От всички налични косвени доказателства, които имаме (многобройни снимки и свидетелства на очевидци, потвърждаващи придвижването на пускова установка на зенитен комплекс “Бук” в района на трагедията), можем да приемем за най-вероятна първата от посочените версии.

Окончателен отговор може да даде намирането на готовите поразяващи елементи (ГПЕ) на бойната част на ракетата. Те не могат да изчезнат безследно. Фюзелажът на пътническия самолет не е празна дуралуминиева тръба, там има какво ли не: кресла, елементи на системата за отопление и вентилация на салона, ръчния багаж на пътниците и дори телата на триста пътници.

Бойната част (БЧ) на един от типовете ракети, които комплексът “Бук” използва, има 7800 готови поразяващи елементи (ГПЕ); взривяването на бойната част на ракетата става на разстояние около 15 м от целта, голяма част от шрапнелите отлитат в празното пространство, много от тези, които улучват самолета, преминават през него, но стотици засядат в самолета.

Вече се появиха съобщения в медиите, че експертите, които изследват останките на загиналите, са намерили в тях няколко десетки “чужди тела”. Тук е важно да отбележим, че ГПЕ на ракетите на комплекса “Бук” имат много характерна форма (представете си малка релса с дължина 1,5 см, нарязана напречно на тънки „филийки“) и трудно могат да бъдат сбъркани с други.

А не би ли могло източник на “обектите, притежаващи висока енергия”, да бъде украински щурмовик Су-25 или метеорит, който се е взривил в атмосферата?

По принцип “метеоритната версия” има право на съществуване. В края на краищата възможно е всичко, което не нарушава законите на запазване на материята и енергията. Ако говорим сериозно, вероятността за такова събитие, при това станало точно над зоната на бойните действия, е нищожно малка. Метеоритите влитат в атмосферата на Земята с огромни космически скорости и изгарят (взривяват се, изпаряват се) на височини, много по-големи от 10 км. Освен това нажежената до хиляди градуси топка плазма щеше да бъде фиксирана от системите както на наземното, така и на спътниковото разузнаване, но никой не е забелязвал такъв метеорит.

Що се отнася до прословутия “украински щурмовик”, този вариант е невъзможен даже теоретично. Окончателно го зачеркна информацията за точното време на гибелта на самолета. Полетът на боинга прекъсва в 17:20:03 московско време, а някакъв летящ обект, уж фиксиран от руските локатори в района на катастрофата, се е появил в 17:21:35, т.е. след 92 секунди, при това 5 км по-ниско от височината на гибелта на боинга (прочетете стенограмата от печално известната пресконференция на руския Генерален щаб).

По-нататък. С какво щурмовикът Су-25 може да свали 300-тонния боинг? Су-25 може да носи две ракети “въздух-въздух” Р-60 с глава с топлинно насочване. Тази ракета е от особено малък клас, с бойна част с тегло само 3.5 кг (за сравнение, при ракетите на комплекса “Бук” тя е 70 кг).

При изстрелване на Р-60 по боинга в най-лошия случай ракетата с топлинно насочване ще попадне в огромния (записан в книгата на рекордите Гинес като най-големия и мощен в света) двигател с последващото му изваждане от строя; при това самолетът ще продължи полета си с един двигател и ще извърши повече или по-малко успешно принудително приземяване. Това е всичко. Освен това характерът на пораженията от централната бойна част на ракетата Р-60 няма нищо общо с “решето” от попаденията на стотици (или дори хиляди) шрапнели, което се вижда на всички достъпни снимки на обломките на боинга.

Вторият вариант – оръдие. Да се стреля с оръдие по самолета в насрещен курс, т.е. "челно", е самоубийствен цирков трик: при реалните скорости на сближаване на боинга и Су-25 летецът ще има за стрелба по-малко от секунда (!), това е проста аритметика, която може да провери дори ученик.

Освен това екипажът на боинга би видял приближаващия се самолет и на речевия запис в “черната кутия” би останала някаква дума, възклицание, ругатня… Стрелба при пресичащ курс (т.е. отстрани) с отчитане скоростта на полета на боинга (260 м/сек) и скорострелността на оръдието (40-50 изстрела в секунда) ще даде 5-6 м разстояние между отделните пробойни – но на снимките на обломките от самолета се виждат пробойни с разстояние от десетина сантиметра между тях.

Накрая, взривът на 30-мм снаряд във фюзелажа би предизвикал напълно различни по характер поражения – големи входни отверстия и откъснати от взрива парчета от обшивката. Това е напълно различна картина на разрушенията на самолета.

Имал ли е възможност бойният екипаж на “Бука” да разбере, че сваля пътнически самолет?

Това е сложен въпрос. Той вече многократно беше обсъждан от специалистите. Окончателният извод може да се формулира така: “Ако много са искали, да”.

Къде е проблемът? Комплексът “Бук”, както и всяка друга зенитно-ракетна система със среден и голям обсег използва за целите на откриването радиолокатор. На разстояние 20-30 км радиолокаторът “вижда” самолета, дори най-големия като точка, която няма размери и форма. Но има множество косвени признаци, които в дадената ситуация е трябвало (можело) да накарат да се замислят тези, които са натискали бутона “Пуск”.

а) Скорост на целта - 920 км/ч., височина на полета - 10 км, самолетът лети точно по права линия, без да изменя нито скоростта, нито височината, нито посоката на полета. Какво е това? Бойните самолети над вражеска територия не летят така. ТОВА не би могло да е украински военно-транспортен самолет Ан-26 (неговата максимална скорост е 540 км/ч., таванът – 7.5 км височина). ТОВА не би могло да е украински щурмовик Су-25 (таван 7 км височина).

б) Бойният разчет на “Бука” след преминаването на радиолокатора в режим на автосъпровождане на целта би могъл търпеливо да проследи реакцията на целта. Всеки боен самолет е снабден със система за оповестяване на летеца за облъчването му от локаторите на противника, при това подобна система задължително фиксира факта на преминаването на локатора от режим на обзор към режим на автосъпровождане (тези режими винаги се различават).

Получавайки такова предупреждение, летецът трябва нещо да направи: да включи (или да проконтролира автоматичното включване) на системата за заглушаване, да започне резки маневри. Всичко това така или иначе ще се отрази на екрана на локатора в кабината на “Бука”. Но целта (самолетът) е продължавала спокойния си праволинеен полет.

в) Бойният екипаж на “Бука” е можел да използва ТОВ (телевизионно-оптически визьор). Това е електронно-оптическа система, която позволява денем при отсъствието на плътна облачност да се види това, по което се стреля. Хора, които са работили с ТОВ, са ми казвали, че в хубаво време визьорът позволява на разстояние 15-20 км да се разпознае типът самолет-изтребител – и значи още по-добре е можело да се видят очертанията на гигантския пътнически самолет с два двигателя с диаметър 3,4 м всеки.

Към казаното трябва да се добави, че в комплекса “Бук” се използва полуактивна радиолокационна система за насочване; това означава, че за попадение на ракетата в целта е необходимо непрекъснато (или импулсно-периодично) облъчване (“подсветка”) на целта от наземния радиолокатор чак до момента на срещата на ракетата със самолета. Така бойният разчет е имал възможността да предотврати попадението на ракетата в пътническия боинг даже след изстрелването (на практика те са разполагали с 20-25 секунди).

Тогава какво се е случило?

Нямам отговор на този въпрос. Всичко, което мога, е да прибавя още един, според мен, много важен въпрос: “А защо в зоната на бойните действия са докарали руски “Бук”?”

Не мислете, че знаете отговора, и че той е много прост: за осигуряване на противовъздушната отбрана на сепаратистите. Нищо подобно.

Решението на задачата за отбраната започва с определянето на характера на заплахата. Украинската войска използва и може да използва и занапред бойни хеликоптери, щурмови Су-25, военно-транспортни Ан-26. Всички те летят на височина не повече от 3-5-7 км. В Русия за унищожаване на такива цели има поне 4 типа самоходни зенитно-ракетни комплекси с малък обсег ("Оса", Тор", "Тунгуска", "Панцир"). Те са по-леки и по-евтини от “Бук”, по-лесно е да бъдат транспортирани и маскирани. На въоръжение в руските войски има стотици такива комплекси.

А зенитно-ракетният комплекс "Бук" е система от съвършено друг клас. И неслучайно само огневата (пусковата) установка тежи 35 тона и на големи разстояния трябва да се превозва на специално ремарке. Даже “старият” комплекс 9К37М1 е в състояние да прихваща цели, летящи със скорост 800 м/сек. (2.5 пъти скоростта на звука) на разстояние 35 км и височина до 22 км. Нима такава система е била нужна за борба с хеликоптерите и нисковисочинните дозвукови щурмови Су-25?

При това - което е важно да се отбележи – решението за предоставянето на такава сложна и опасна бойна техника (с нея може да свалиш не само пътнически, но и президентски самолет, и яхта за разходки с VIP-пътници, а може да стреляш и по химически завод) се е взимало във високите московски кабинети не за една минута и не за един час. Имало е време спокойно да се обмисли, над главите им не са падали бомби и снаряди…

Как оценявате като цяло реакцията на Запада на войната, която Русия подпали в Украйна?

Най-кратко казано: “Може да бъде и по-зле”. Ако говорим малко по-подробно, ще се наложи да си припомним, че всичко в света е относително – в зависимост с какво се сравнява. През 1938 г. в Мюнхен двете водещи държави на западния свят, Великобритания и Франция, застанаха на практика на страната на агресора и принудиха Чехословакия да предаде на Хитлер спорните територии. Сега нищо подобно не се случва. Западът от първите дни на конфликта заяви (и много, много пъти го повтори), че осъжда агресията на Русия и е готов да принуди Кремъл да “заплати” за толкова грубото погазване на международното право. И аз предполагам, че именно реакцията на Запада принуди Путин да се откаже от открито, пълномащабно военно нахлуване в Украйна.

От друга страна, огромните възможности (политически, икономически, военни) на западния свят се използват в най-малка степен. И тук въобще не става дума за такива ужаси като ракетни удари по Москва. Няма нужда нищо да се бомбардира – за Русия последствията от пълно търговско ембарго ще бъдат катастрофални. Страната отдавна се превърна в “бензиноколонка”, в рентиер, живеещ от доходите от разпродажбата на природните ресурси.

В много от критически важните позиции (медикаменти, медицинско оборудване, компютърна техника, комуникационна техника, софтуер) зависимостта на Русия от вноса е абсолютна. Дори хранителни продукти в тази огромна плодородна страна се внасят в огромни количества. Западът само трябва да затвори за половин година “газовия кран” и в Русия ще се случи икономически колапс.

Но правителствата на държавите в Западна Европа (това се отнася в по-малка степен за САЩ) са готови да отстояват международното право, справедливост и мир – но само в такава степен, при която избирателят няма да изпита и най-малко неудобство. Уви, такова нещо няма – безплатни подаръци носи само Дядо Мраз, и то само на добрите деца.

Но най-верният критерий за оценка за мен е сравнението на усилията на Запада с усилията, които полага самата Украйна. И от тази гледна точка ние виждаме нещо интересно. Украйна не обяви състояние на война, не скъса дипломатически отношения с Кремъл, не отзова посланика си, даже не затвори границата (пътническите влакове между Москва и Киев продължават да пътуват по разписание). Украйна продължава да плаща газа, получен от Русия, и да доставя в Русия продукцията на своите машиностроителни заводи; на територията на Русия (главно в Москва и Подмосковието) продължават да работят 2-3 милиона гастарбайтери.

Нима Западът е длъжен да се тревожи за суверенитета и териториалната цялост на Украйна повече, отколкото самото украинско правителство? Помага се на този, който си помага сам…

http://www.mediapool.bg/holandskiyat-doklad-dokaza-kak-e-svalen-malaiziyskiyat-samolet-news224985.html




Гласувай:
35



Следващ постинг
Предишен постинг

1. favn56 - Някакъв andrei ми се разписа с минус ...
19.09.2014 06:26
Някакъв andrei ми се разписа с минус и търти да бега.
Абе, маймун, това не съм го писал аз.
цитирай
2. анонимен - не се коркай,
19.09.2014 07:04
зелените му чорапи вонят, а иначе няма какво да каже.
Аз чакам Кушелайко сега да снесе някоя друга смръдня.
цитирай
3. tutankhamon661 - favn56
19.09.2014 08:42
Андрей е доносник на Държавна сигурност и доказан лъжец-интригант. За маскировка дълго време разправяше, че уж мрази комунистите, но напоследък усилено оплюва всичко, което не е удобно за кожодера Путин, т.е. вече не крие истинското си лице.
цитирай
4. favn56 - Кукумицинът може само да се поди...
19.09.2014 08:43
Кукумицинът може само да се подиграва, но явно не се е поглеждал в огледалото, като стане сутрин.
Мъж, който се крие зад мустаци и черни очила, явно има причина да го прави.
цитирай
5. tutankhamon661 - !!!!!!!!!!!!!!
19.09.2014 08:44

Много добър материал!

Не някакви философски разсъждения, а с езика на науката точно и ясно - защо може или не може да е истина дадено твърдение. Комунягите просто няма как да отговорят.

цитирай
6. favn56 - Това трябва да се чете задълбочено, изводите са необорими, фактите - железни. Благодаря, Фараоне. Ладо също е пуснал.
19.09.2014 08:59
tutankhamon661 написа:

Много добър материал!

Не някакви философски разсъждения, а с езика на науката точно и ясно - защо може или не може да е истина дадено твърдение. Комунягите просто няма как да отговорят.


цитирай
7. анонимен - Фашунгери. :)
19.09.2014 11:02
Фашунгери. :)
цитирай
8. luky - Кукафел е болен!!
19.09.2014 11:27
Кукафел е болен!!
цитирай
9. vencivaleri1951 - Искушавам се да попитам
19.09.2014 13:53
макар, че както виждам тук се толерира едономислието-болшевизъма:)

Написаното отговаря на много въпроси, макар и не съвсем точно в някои детайли.
Не отговаря обаче на два основни.

Прокрадва се внушение и че може нарочно да бъде свален от руснаци или бунтовници. Веднага следва въпросът Защо? Каква би била ползата на руснаци и бунтовници да свалят пътнически самолет. Авторът е прав. С зенитен комплетс въоръжен с ракети прихващачи да сбъркаш самолет значи , че си бил или пиян , или пълен дебил.Тоест който го сваля с БУК има интерес. Какъв е на бунтовници и руснаци???

Вторият по сериозен въпрос е :

Какво търси пътнически самолет в затворен за полети район. Защо му е променен маршруг, височина? Това е кардинален въпрос в случая. Какво толкова сериозно препядствие е отклонило Боинга от традиционния му маршрут и ако наистина е имало такава ситуация че самолетът дори не е било възможно да се върне уведомени ли са за това войсковите подразделения в Донецкия район/украински, проруски/ . Накрая в нито един доклад или авторски материал не намираме запис на направленците /диспечерите/ водили самолета.
Който и да е свалил самолета, последният не е трябвало да бъде там и някой го е "довел" на заколение. Нито зенитчик, нито пилот може да поеме основната вина в случая. Главният виновник е "ръководството на полетите/
Ще припомня случаят от преди няколко години. Украинците правят учение над черноморския район и са уведомили за това по надлежния ред. Рускит екипаж не взима под внимание уведомлението и да икономиса гориво лети над района. Ракета го прихваща вместо учебната цел и го сваля. Украинците се уплашени и отричат, но бе доказано че са те. Доказа се , че и нямат вина защото са затворили района зарад учебни стрелби и са уведомили своевремено за това.
С какво случаят е по различен? Тук също имаме затворен за полети район/на пътнически самолети/, имаме и едностранна промяна на маршрут и височина. Защо никой западен "експерт" не се концентрира и върху това обстоятелство???
цитирай
10. tutankhamon661 - vencivaleri1951
19.09.2014 14:49

Според мен има пряка връзка между това, че Марс е Червената планета, и израза "Паднал от Марс".

Съгласен ли си?

цитирай
11. анонимен - Поздрави
19.09.2014 16:23
за постинга! Една от версиите за свалянето на самолета, която се прокрадна, беше, че това би послужило на Путин като повод да обяви официално война на Украйна.
цитирай
12. favn56 - Валериев,
19.09.2014 16:42
аман от тая тактика - А вие що биете негрите?
цитирай
13. favn56 - Кукумицине, скачай колкото си исн
19.09.2014 16:46
kushel написа:
Фашунгери. :)

цитирай
14. анонимен - Фашунгери. :) Истината е, че ...
19.09.2014 17:24
favn56 написа:
kushel написа:
Фашунгери. :)


Истината е, че този е фашист - вижда се по поведението му и по начина, по който напада опонентите си. Между другото, пак да кажа, че никак не е случайна топлата връзка между Путин и крайно десните в Европа.
цитирай
15. vencivaleri1951 - Ето за това обичам да ди говоря
19.09.2014 17:33
favn56 написа:
аман от тая тактика - А вие що биете негрите?


с Вашата компания:)
Зазадох простички въпроси.
На единия Ангелина отговори по своему. Пугин щял да обяви война на Усраина защото тя свалила самолет на Малаазия. Ето това е довод и мисъл/)

Все пак остана да се отговори защо са променени курсът и височината на полета? Авторът на написаното не е отчел, че това го има в черните кутии, и това може би е и причината да не се дава все още публичност от проверката им. Дано причината да е силно основателна та да се отклони пътнически лайнер в закрит за полетите район.

Сега ще се спра на детайли които холандския експерт се прави че не знае. Води се война и феър плея едва ли е задължителен. То и във формула едно шмекеруват с маса, джанти, окачване...:)
Господинът иска да ни убеди, че щом производителят е обявилвъоръжението то не се променя. Да ама не! И на щурмовак могат да се качат ракети с по сериозен заряд. Оке повече, че Украйна произвежда и изнася ракети. Всеки който е имал достъп зо военно летище знае, че се подменя въоръжението по целесъобразност. И не само там. Нашите ракети със среден обсег бяха унищожени главно защото бяха многофункционални и с висок КПД. Можеха да носят и ядрени бойни глави. Последното го няма в характеристиката им, но я питайте вицето на Първанов:)
За бордовото оръдие направо си пише хомурески експертът. Тези от Вас които са имали "нещастието" да служат/според Ангелина и "носят срама от това на челото" са чели характеристиката на Калашника и Драгунов например. Характеристиките са едно, но е и факт че и двете посочени оръжия пробиват железопътна релса. При бордовото оръдие става въпрос за 22мм и почти 1,5 пъти по голяма скорост. В състояние е да нашари лайнер като тоалетна хартия. За сведение и птици спират двигатели.
Накрая ще кажа да имаме малко търпение и да не слягаме грях на никого предварително. Триста човека са това. Доколкото знам отново е повдигнат въпроса/май от Лавров/ в съвета на ООН за разследването и забавата му
цитирай
16. vencivaleri1951 - Впрочем сега виждам авторът на интервюто:))))
19.09.2014 17:53
Марк Солонин. Който опищя преди години света, че с диплома за авиоинженер ден не работил като такъв и бил принуден в котелно или топлоцентрала/не помня/ да си изкарва хляба. Дерзайте годпода "демократи"!:))))
цитирай
17. getmans1 - 15. vencivaleri1951 - Ето за това обичам да ди говоря
19.09.2014 18:19
Добре бе ВВ1951, обясни тогава с думи авторитетни и тежки, какъв е тогава интереса на Украйна!?

Уточнявам, какъв е интереса на Украйна да свали самолета?
Това че са го сбъркали със самолета на Путин просто го зайби, исках да кажа забрави.

цитирай
18. favn56 - Валериев, от цялата ти словенна ...
19.09.2014 18:32
Валериев, от цялата ти словенна логорея мога да даключа, че вече си се самоудавил. Що биете негрите бе, Валериев?
цитирай
19. kasnaprolet9999 - Авторът е авиационен инженер и м...
19.09.2014 18:55
Авторът е авиационен инженер и много прецизно анализа техологията на различните видове взривове, което е предпоставка да му се гласува доверие за направените в статията изводи. Само че на мен ми звучи тенденциозно, защото едностранно е осветлил процеса и не е взел предвид например, че снимките които се показаха през юли за придвижването на "Бук" уж на територията на сепаратистие се оказаха от гр.Красноармейск, контролиран от киевските власти.Там бе посочена и улицата "Днепропетровская" 34 .Номера на установката беше 313 и в кадъра показаха как се пристроява до другите установки номера 312 и 314. Не казва нищо и за промяната на маршрута на самолета в последния момент и защо е допуснато да лети в тази забранена зона. Накрая завършва добре и всеки би си казал, да, това е един независим експерт, виж как критикува и Запада и Украйна. Независимо от всичко, статията е интересна, защото показва поглед на военен експерт и как това може да се използва за изкривяване на истината за случилото се. Разбрах също, че и докладът на експертната комисия също не е съвсем пълен и издържан. Не съм го чела и ми е трудно да преценя, но щом като дава възможност да се тълкува двусмислено, значи не е изпипан както трябва. Не се учудвам, че при тези обстоятелства реномирана германска частна детективска агенция ще продължи разследването за свалянето на този самолет. По тази причина няма да ти сложа нито плюсче, нито минусче:)))
цитирай
20. mikolaj - Без предразсъдъци
19.09.2014 19:06
Чудесен технически анализ. Втората част на интервюто е споделяне на личното мнение на автора.

Надявам се истината да излезе наяве и извършителите да бъдат съдени в Хага. За мен по-вероятно това са сепаратистите, но нека все пак следствието продължи и имаме още малко търпение.

Не съм любител на конспирациите, но обикновено не вярвам на първоначално представената версия в подобни ситуации. Историята показва, че много пъти фактите са изопачавани с определена цел. Това се случи при нахлуването на Хитлер в Полша, и при нахлуването на съветски (и наши) войски в Чехословакия, и при нахлуването на САЩ в Ирак през 2003 г. Лесно е общественото мнение да се настрои срещу някого, който след време се оказва невинен. На нас също ни бе лепнато петно след обявяването на "българската следа."

Не казвам, че не са сепаратистите. Просто казвам, че принципът "виновен до доказване на противното" трябва да се спазва. А тук, както виждам, не се спори с рационални аргументи, а с емоции. В крайна сметка, има онлайн данни за разследването. Пуснаха и разговорите с контролната кула (само транскрипция). Нека всеки си ги проучи сам, вместо да търси информация наготово- кой какво казал, какво смятал.
цитирай
21. kasnaprolet9999 - Подкрепям!!!Надявам се истината да излезе наяве и извършителите да бъдат съдени в Хага.
19.09.2014 19:14
mikolaj написа:
Чудесен технически анализ. Втората част на интервюто е споделяне на личното мнение на автора.

Надявам се истината да излезе наяве и извършителите да бъдат съдени в Хага. За мен по-вероятно това са сепаратистите, но нека все пак следствието продължи и имаме още малко търпение.

Не съм любител на конспирациите, но обикновено не вярвам на първоначално представената версия в подобни ситуации. Историята показва, че много пъти фактите са изопачавани с определена цел. Това се случи при нахлуването на Хитлер в Полша, и при нахлуването на съветски (и наши) войски в Чехословакия, и при нахлуването на САЩ в Ирак през 2003 г. Лесно е общественото мнение да се настрои срещу някого, който след време се оказва невинен. На нас също ни бе лепнато петно след обявяването на "българската следа."

Не казвам, че не са сепаратистите. Просто казвам, че принципът "виновен до доказване на противното" трябва да се спазва. А тук, както виждам, не се спори с рационални аргументи, а с емоции. В крайна сметка, има онлайн данни за разследването. Пуснаха и разговорите с контролната кула (само транскрипция). Нека всеки си ги проучи сам, вместо да търси информация наготово- кой какво казал, какво смятал.

цитирай
22. freeoldmen - Никакви холандци не са доказвали нищо.
19.09.2014 20:21
Самотен руски изтърсак, мразен в родината си, споделя вижданията си със скромната надежда за добро заплащане...В долари.
Всички други си траят.
Само на първа страница в блог.бг, в средите на недогейове и цели гейове, може да намери радушен прием.
цитирай
23. vencivaleri1951 - Никъде не съм казал, че Украйна има интерес.
19.09.2014 20:39
getmans1 написа:
Добре бе ВВ1951, обясни тогава с думи авторитетни и тежки, какъв е тогава интереса на Украйна!?

Уточнявам, какъв е интереса на Украйна да свали самолета?
Това че са го сбъркали със самолета на Путин просто го зайби, исках да кажа забрави.



Не мога да кажа и причината за трагедията. Само предложих да не слагаме грях предварително . Назначена е комисия. Британците са сериозни хора и мисля, че няма да си плюят на авторитета.

Въпросът е защо е насочен самолетът по маршрут където не е трябвало да бъде?
Една възможна причина:
Променя се маршрута за да "плува" под него "Сухой". От земята хващат движение и де предполага, че ще засекат голямата машина. И то би било така ако руснаците не следеха въздушното пространство. Те забелязват военнен самолет и предупреждават бунтовниците че е възможно да бъдат бомбардирани./ Нали не смятате че този голям брой поразени украински самолети възстаниците са засекли сами/ Украинският самолет се пъха под Боинга и се насочва към Донецк. Възстаниците засичат самолет във въздуха и стрелят. Разбира се ракетата се насочва към тялото с по голяма топлинна енергия.
Този метод се нарича "плуване" защото първи го правят подводниците. Пъхват се под пътнически кораб, танкер и се предвижват без да бъдат засечени.
Ето един вариант-логичен и тестван.
Мога и да продължа, но този който не иска да чуе, няма да го чуе. Исках от "таверна" да направя "агора", но тук всички са напълно наясно с нещата и сал аз един не съм сигурен:(
цитирай
24. favn56 - Валериев, в момента, в който излезе ...
19.09.2014 21:27
Валериев, в момента, в който излезе статия, която отговаря на твоите въпроси, ти и Кукумицинът ще сте първите, които ще я публикуват тук. Аз пуснах линк към статията, пуснах я, :-)защото я намирам за интересна и правдива, оборете фактите и не ме заливайте с помия. Както винаги другото мнение за вас е като прокажен плъх и бегате през глава, без да анализирате и четете.
цитирай
25. dimat - Ще се опитам да порасъдя и аз.
19.09.2014 21:36
Експертът казва следното":

"Решението на задачата за отбраната започва с определянето на характера на заплахата. Украинската войска използва и може да използва и занапред бойни хеликоптери, щурмови Су-25, военно-транспортни Ан-26. Всички те летят на височина не повече от 3-5-7 км. В Русия за унищожаване на такива цели има поне 4 типа самоходни зенитно-ракетни комплекси с малък обсег ("Оса", Тор", "Тунгуска", "Панцир"). Те са по-леки и по-евтини от “Бук”, по-лесно е да бъдат транспортирани и маскирани. На въоръжение в руските войски има стотици такива комплекси."

С други думи,на сепаратистите въобще не им трябва комплекс "Бук",освен в един случай,а той е,че те предварително са знаели,че оттам ще мине самолет,който ще лети на такава височина и с такава скорост и чието унищожение е възможно,единствено,с комплекс "Бук",което автоматично поставя въпроса:"откъде са знаели това?".Има още един въпрос,който всъщност предхожда първия:"защо им е необходима една такава провокация?".Та нали една такава провокация от тяхна страна е най-вредна именно срещу тях?Те малоумни ли са да си създават проблеми,като настройват целия свят срещу себе си,при наличието и без това на куп други такива?А сега си представете,че някой друг пък има точно такъв интерес и най-близкото до ума е,този "друг",да бъде в Киев.Този друг от Киев има всички възможности да осъществи такава провокация:
1 ) Знае маршрутите и разписанията на всички граждански самолети,прелитащи през Украйна.
2) Ръководството на движението на тези самолети е в ръцете на службите на Киев.
3)При наличието на горните два фактора,може спокойно да се достави на нужното за провокация време и място и съответното техническо средство,способно на това,в случая,комплекса "Бук".Или може би ще твърдите,че те нямат такъв?
4) И най-важното,една такава провокация,съгласувана със съответните служби на някои "демократични" страни,може да мултиплицира ефекта от такъв акт,в ущърб на сепаратистите(а така стоят нещата с Русия).

Помислете и вие.
цитирай
26. getmans1 - ВВ1951 - цитирам ти коментар номер 9:
19.09.2014 21:42
„Веднага следва въпросът Защо? Каква би била ползата на руснаци и бунтовници да свалят пътнически самолет. Авторът е прав. С зенитен комплетс въоръжен с ракети прихващачи да сбъркаш самолет значи , че си бил или“

И веднага си преформулирам въпроса така:
- Каква би била ползата на украинците да свалят пътнически самолет?
/защото до сега твърдяхте че самолета е свален от друг самолет т.е. СУ-25/

Между другото знам че си служил в ВВС, предполагам че си надниквал в кабината дори на тогавашната РЛС-я „Звезда“ и може би си виждал „отметка“ на граждански самолет и такава на изтребител. Сигурно е че знаеш че дори тогавашните РЛС засичаха дори неголямо ято но тогава „отметката“ е съвсем друга.

Ако е имало някакво хипотетично „плуване“ то отметката при всички случаи ни би имала обичайната форма.

Добре е че все пак макар и заобиколно признаваш за намесата на Русия, което си е признание за война.
цитирай
27. vencivaleri1951 - Никога не съм твърдял за когото и да е , че е свалил самолет
19.09.2014 22:34
getmans1 написа:
„Веднага следва въпросът Защо? Каква би била ползата на руснаци и бунтовници да свалят пътнически самолет. Авторът е прав. С зенитен комплетс въоръжен с ракети прихващачи да сбъркаш самолет значи , че си бил или“

И веднага си преформулирам въпроса така:
- Каква би била ползата на украинците да свалят пътнически самолет?
/защото до сега твърдяхте че самолета е свален от друг самолет т.е. СУ-25/

Между другото знам че си служил в ВВС, предполагам че си надниквал в кабината дори на тогавашната РЛС-я „Звезда“ и може би си виждал „отметка“ на граждански самолет и такава на изтребител. Сигурно е че знаеш че дори тогавашните РЛС засичаха дори неголямо ято но тогава „отметката“ е съвсем друга.

Ако е имало някакво хипотетично „плуване“ то отметката при всички случаи ни би имала обичайната форма.

Добре е че все пак макар и заобиколно признаваш за намесата на Русия, което си е признание за война.


Напротив , винаги съм казвал да се изчака комисията. Стремя се да казвам това което мисля. Не заобикалям намесата на руснаците в навеждането на бунтовническите зенитчици. Няма как те на практика да унищожат украинската авиация без насочване от Русия.
Това което казваш в голяма степен е така, но в стресова ситуация всеки вижда каквото очаква. Припомни си как янките гръмнаха иранския самолет движещ се в рутинен курс. Вярваш ли , че са го направили нарочно. Аз не. Руският самолет над черно море който украинците свалиха също е имал индетификация, но онези са чакали учебна цел и много много не са се замисляли за друго, още повече че районът е бил затворен за полети както и Донецк.
Пак питам защо Боинга е бил над Донецк като курсът му е съвсем друг и районът е затворен. Това е все едно да минеш на червено, на спусната бариера на прелез... Да сме живи и здрави ще видим. Аз мисля/не твърдя/ , че комисията бави становището зарад мирните преговори които текат. Русия , ЕС и Украйна са на масата и това е добре. Едно твърдо становище може да прекрати преговорния процес
цитирай
28. getmans1 - Благодаря ВВ1951,...
19.09.2014 23:09
.... адвокат Марковски ряпа да яде. :))))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: favn56
Категория: Новини
Прочетен: 370118
Постинги: 69
Коментари: 1064
Гласове: 1151
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031